Wojewódzki Inspektorat
Transportu Drogowego |
Witamy w Biuletynie Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Radomiu |
Menu Biuletyn Informacji Publicznej
Strona w standardzie: |
Przedmiot działania
Inspekcja Transportu Drogowego, zwana dalej
"Inspekcją", powołana jest do kontroli przestrzegania przepisów w
zakresie transportu drogowego i nie zarobkowego krajowego i
międzynarodowego przewozu drogowego wykonywanego pojazdami
samochodowymi.
Zadania Inspekcji Transportu Drogowego wykonują następujące
organy:
-
Główny Inspektor Transportu Drogowego,
- Wojewoda działający za pośrednictwem Wojewódzkiego Inspektora
Transportu Drogowego, zwanego dalej "wojewódzkim inspektorem", jako
kierownika Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego wchodzącej w
skład wojewódzkiej administracji zespolonej.
Główny Inspektor Transportu Drogowego sprawuje nadzór nad
wojewódzkimi inspektorami oraz ma prawo kontroli ich działalności, a
także wydawania im wiążących poleceń w tym zakresie.
Do zakresu działania Wojewódzkiego Inspektoratu należy
realizowanie wszelkich czynności związanych z wykonywaniem zadań
należących do Wojewódzkiego Inspektora, a w szczególności:
1. Kontrola
- przestrzegania obowiązków lub warunków przewozu drogowego, o
których mowa w art. 4 pkt 22 ustawy o transporcie drogowym
- przestrzegania przepisów ruchu drogowego w zakresie i na
zasadach określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu
drogowym
- przestrzegania szczegółowych zasad i warunków transportu
zwierząt
- wprowadzonych do obrotu ciśnieniowych urządzeń transportowych
pod względem zgodności z wymaganiami technicznymi, dokumentacją
techniczną i prawidłowością ich oznakowania, w zakresie określonym w
ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych
(Dz. U. Nr 227, poz. 1367)
- rodzaju używanego paliwa
- dokumentów związanych z wykonywaniem publicznego transportu
zbiorowego
- prawidłowości uiszczenia opłaty elektronicznej, o której mowa
w art. 13 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach
publicznych
2. Nakładanie grzywien w drodze mandatu karnego w trybie
przewidzianym w ustawie z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Kodeks postępowania
w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2013 r. poz. 395) i w zakresie
określonym w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 czerwca
2011 roku w sprawie nadania inspektorom Inspekcji Transportu Drogowego
oraz pracownikom Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego uprawnień do
nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz. U. z 2011 r. nr 135
poz. 790).
3. Sporządzanie protokołów z przeprowadzonych czynności
kontrolnych.
4. Prowadzenie postępowań administracyjnych w przypadku
stwierdzenia naruszeń podczas kontroli, a także wydawanie decyzji
administracyjnych.
5. Prowadzenie postępowań egzekucyjnych.
6. Rozpatrywanie wniosków o umorzenie,
rozłożenie na raty lub odroczenie spłaty kary pieniężnej
w trybie przewidzianym w przepisach ustawy z dnia 27
sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157
poz. 1240)
|
WITD Radom 2014. Copyright © 2009 by Sebastian Majchrzak, Eryk Perucki, Łukasz Woźniak. Ostatnia aktualizacja:
|